f

Get in on this viral marvel and start spreading that buzz! Buzzy was made for all up and coming modern publishers & magazines!

Fb. In. Tw. Be.
Image Alt

Googlareis.gr

Black Friday και Cyber Monday: Τι να προσέχουν οι καταναλωτές (vid)

Στην ΕΡΤ μίλησε η πρόεδρος του ΕΚΠΟΙΖΩ Παναγιώτα Καλαποθαράκου με αφορμή την Black Friday και την Cyber Monday και τις προσφορές που κάνουν τα καταστήματα στους καταναλωτές.

«Η εμπειρία μας ως ένωση καταναλωτών έχει δείξει ότι δεν είναι τόσο μεγάλες οι εκπτώσεις στην Black Friday και έχει χαθεί το πνεύμα της ημέρας. Βλέπουμε να επιμηκύνεται μια εβδομάδα ή ένα μήνα και έτσι αλλοιώνεται το πνεύμα της ημέρας με αποτέλεσμα οι εκπτώσεις να είναι από 10-30% και σε κάποιες περιπτώσεις 50%», διαπιστώνει η κυρία Καλαποθαράκου η οποία αναφέρθηκε στο κατά πόσο είναι πραγματικές οι εκπτώσεις στα προϊόντα. «Με βάση τη διάταξη που ισχύει, η τιμή αναφοράς πάνω στην οποία θα γίνει η έκπτωση πρέπει να είναι η χαμηλότερη του τελευταίου μήνα. Αρα είναι αρμόδιο το υπουργείο να ελέγξει αν ένα κατάστημα κάνει πραγματική έκπτωση. Υπάρχουν εργαλεία διαδικτυακά για αυτή τη δουλειά».

Πρόσθεσε επίσης ότι «αυτό για τον καταναλωτή είναι δύσκολο γιατί πρέπει να έχει κάνει επιτόπια έρευνα αγοράς τις προηγούμενες μέρες. Η συμπεριφορά όμως των καταναλωτών αλλάζει και πλέον επισκέπτονται ηλεκτρονικά καταστήματα ακόμα και για προϊόντα ένδυσης-υπόδησης, πολύ περισσότερο για ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές. Εκεί ο καταναλωτής πρέπει να γνωρίζει ότι έχει το δικαίωμα υπαναχώρησης, δηλαδή έχει περιθώριο 14 ημερολογιακές μέρες να επιστρέψει το προϊόν χωρίς να χρεωθεί γιατί το μετάνιωσε».

Η κυρία Καλαποθαράκου τόνισε επίσης ότι «πρέπει ο καταναλωτής να αγοράζει από αξιόπιστα καταστήματα. Έχουμε πολλές καταγγελίες στην ΕΚΠΟΙΖΩ όπου πολλοί καταναλωτές έχουν κάνει αγορές, έχουν πληρώσει και δεν έχουν λάβει ποτέ τα προϊόντα που αγόρασαν. Οι επιτήδειοι εξαφανίζονται στη συνέχεια. Η αξιοπιστία του καταστήματος είναι το Α και το Ω. Με βάση τη νομοθεσία θα πρέπει να υπάρχει η εμπορική επωνυμία, κινητό και σταθερό τηλέφωνο, ο αριθμός του ΓΕΜΗ, να διαβάσει κριτικές για το συγκεκριμένο κατάστημα. Πάντα να ζητά απόδειξη ο καταναλωτής».

Τέλος, η πρόεδρος του ΕΚΠΟΙΖΩ υποστήριξε ότι «πρέπει οι καταναλωτές να προσπαθούν στις ηλεκτρονικές αγορές να πληρώνουν με αντικαταβολή ή προπληρωμένη κάρτα. Να αποφεύγουν την κατάθεση στον τραπεζικό λογαριασμό του καταστήματος ή της εταιρείας που συναλλάσσονται. Αν η αγορά γίνει με προπληρωμένη κάρτα υπάρχει η ασφάλεια ότι δεν θα υπεισέλθει άλλος για να αφαιρέσει και άλλα ποσά από την πιστωτική κάρτα».