f

Get in on this viral marvel and start spreading that buzz! Buzzy was made for all up and coming modern publishers & magazines!

Fb. In. Tw. Be.
Image Alt

Googlareis.gr

Τελικά εμπιστευόμαστε τα ΜΜΕ;

Στη Θεσσαλονίκη, μια πόλη με πλούσια πολιτιστική ιστορία και σημαντική δημοσιογραφική παράδοση, το ζήτημα της εμπιστοσύνης στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης φαίνεται να είναι πιο επίκαιρο από ποτέ. Σε έναν κόσμο που κυριαρχείται από την υπερπληροφόρηση και από συνεχείς εξελίξεις στον τομέα των ειδήσεων, οι πολίτες βρίσκονται σε δίλημμα: Πόσο αξιόπιστα είναι τα ΜΜΕ; Πιστεύουμε πραγματικά σε όσα μας παρουσιάζουν οι δημοσιογράφοι;

Οι αναγνώστες στη Θεσσαλονίκη (όπως και σε όλες τις πόλεις της Ελλάδας προφανώς) δείχνουν απολύτως επιφυλακτικοί απέναντι στα ΜΜΕ. Έρευνες του τμήματος Δημοσιογραφίας του ΑΠΘ αποδεικνύουν ότι υπάρχει μια γενικότερη αμφισβήτηση για το κατά πόσο τα μέσα αντικατοπτρίζουν την αλήθεια και παρουσιάζουν τις ειδήσεις με αντικειμενικότητα. Πολλοί, μάλιστα, αναρωτιούνται αν η είδηση έχει «φιλτραριστεί» από πολιτικά και οικονομικά συμφέροντα ή αν εξυπηρετεί συγκεκριμένες ατζέντες.

Προς αυτήν την κατεύθυνση της έρευνας λειτουργεί και το  παρακάτω ανώνυμο ερωτηματολόγιο, το οποίο ΟΛΟΙ θα πρέπει να συμπληρώσουμε, προκειμένου να δούμε τελικά πόσο εμπιστευόμαστε τα Μέσα: https://docs.google.com/forms/d/1RrTRMGKLYx_VoJwLgMzMDFJOoU7qGm4RGA63QuBxdcI/viewform?fbclid=IwY2xjawFs0ItleHRuA2FlbQIxMAABHcV1MJfpfm0_rHr8pacxqH5p9EQIAU7jQgOM_NF16z6uDay3YKjoBgINFA_aem_eYuc31Wc-MB3sng4j0AOqA&edit_requested=true

Βέβαια, ένα μεγάλο ποσοστό του κοινού δείχνει να εμπιστεύεται περισσότερο τις τοπικές ειδήσεις, καθώς νιώθουν ότι είναι πιο κοντά σε αυτούς και στα προβλήματα της καθημερινότητας. Ωστόσο, ακόμη και σε αυτό το επίπεδο, η κριτική διάθεση των αναγνωστών παραμένει ισχυρή. Η πρόσβαση σε εναλλακτικές πηγές πληροφόρησης και η ραγδαία κυριαρχική εξάπλωση των social media έχουν ενισχύσει την αμφισβήτηση προς τα παραδοσιακά μέσα, καθώς ο καθένας μπορεί να εκφράσει την άποψή του και να αναζητήσει πληροφορίες από πολλές διαφορετικές οπτικές γωνίες.

Οι δημοσιογράφοι στη Θεσσαλονίκη καλούνται να ανταποκριθούν σε αυτό το κλίμα δυσπιστίας, προσπαθώντας να επανακτήσουν την εμπιστοσύνη των αναγνωστών. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μόνο μέσα από τη διαφάνεια, τη συνεχή έρευνα, και την παρουσίαση των γεγονότων χωρίς παρεμβάσεις. Το ερώτημα όμως παραμένει: Μπορούν τα ΜΜΕ να κερδίσουν και πάλι την πλήρη εμπιστοσύνη του κοινού; Ή μήπως η εποχή που οι αναγνώστες δέχονταν τα νέα χωρίς αμφιβολία έχει περάσει ανεπιστρεπτί;

Η συζήτηση είναι ανοιχτή και το μέλλον των ΜΜΕ στη Θεσσαλονίκη θα καθοριστεί από το αν και πώς θα ανταποκριθούν στις νέες απαιτήσεις του κοινού για αυθεντικότητα και διαφάνεια.