Σκρέκας: Τα πρώτα προϊόντα που εντάχθηκαν στην «μόνιμη μείωση τιμής» έχουν αυξήσει το τζίρο τους κατά 15-20%
Τα πρώτα προϊόντα που εντάχθηκαν στην πρωτοβουλία της «μόνιμης μείωσης τιμής», σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης, έχουν αυξήσει το τζίρο τους κατά 15-20%. Δηλαδή οι καταναλωτές έχουν αγκαλιάσει τη δράση.
Αυτό ανέφερε ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας στην εσπερίδα με θέμα «Εκπτώσεις; Προσφορές; Κάντο Σωστά! Ενημερώνουμε τις επιχειρήσεις, προστατεύουμε τους καταναλωτές» η οποία διοργανώνεται από το υπουργείο Ανάπτυξης σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών, το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών και τον Εμπορικό Σύλλογο Αθηνών.
Ο υπουργός υπογράμμισε την σημασία που δίνουν οι ελεγκτικές υπηρεσίες, ώστε προσφορές και εκπτώσεις να είναι πραγματικές προς όφελος του καταναλωτή και ειδικά για την BlackFriday, υπογράμμισε ότι έχει γίνει τιμοληψία σε χιλιάδες προϊόντα το προηγούμενο διάστημα, θα υπάρξει διασταύρωση στοιχείων για τις εκπτώσεις που διαφημίζουν οι επιχειρήσεις και, εάν χρειαστεί, όπως προβλέπεται θα επιβληθούν πρόστιμα.
Ο ίδιος τόνισε ότι υπάρχουν καλά νέα για την ελληνική οικονομία, αλλά πρόσθεσε ότι «η κυβέρνηση μένει πιστή σε μία ισχυρή μεταρρυθμιστική ατζέντα προκειμένου να συνεχίσει να αναπτύσσεται η οικονομία μας σε ισχυρές βάσεις».
Επίσης, συμπλήρωσε ότι η κυβέρνηση καλείται να αντιμετωπίσει τη μεγάλη πρόκληση του πληθωρισμού τροφίμων που επιμένει σε υψηλά επίπεδα, τα οποία όμως αντιστοιχούν στο μέσο όρο της ευρωζώνης, καθώς δεν αποτελεί «ελληνικό φαινόμενο».
Ο κ. Σκρέκας αναφέρθηκε στις πρωτοβουλίες του υπουργείου οι οποίες, όπως σημείωσε, έχουν οδηγήσει ήδη σε μειώσεις τιμών στα ράφια. Υπενθύμισε ότι εκτός από το καλάθι του νοικοκυριού με 70 βασικά προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αλλά και επώνυμα, στην πρωτοβουλία για τη μόνιμη μείωση τιμής έχουν ενταχθεί ήδη, 924 προϊόντα, ενώ έχουν δικαίωμα να ενημερώσουν οι επιχειρήσεις και για νέα προϊόντα μέχρι το τέλος Νοεμβρίου.
Ο υπουργός γνωστοποίησε ότι από τα στοιχεία φαίνεται πως τα πρώτα προϊόντα που εντάχθηκαν στην πρωτοβουλία της μόνιμης μείωσης τιμής, έχουν αυξήσει το τζίρο τους κατά 15-20%. «Δηλαδή οι καταναλωτές έχουν αγκαλιάσει τη δράση» σχολίασε ο κ. Σκρέκας.
Για τους ελέγχους στην αγορά ο υπουργός σημείωσε ότι αποδίδουν «καθώς όσο ο πληθωρισμός προβληματίζει τα νοικοκυριά βοηθούν να συγκρατούνται οι τιμές». Εμείς όμως, πρόσθεσε ο ίδιος, ζητάμε από τις εταιρείες να σεβαστούν το νόμο για να βοηθηθούν τα νοικοκυριά να έχουν πρόσβαση σε φτηνά αγαθά και να διασφαλίσουν τους όγκους πωλήσεων τους. «Έχουν επιβληθεί μεγάλα πρόστιμα και θα επιβληθούν κι άλλα αν χρειαστεί» τόνισε ο υπουργός, ενώ αναφέρθηκε και στο ρόλο του ίδιου του καταναλωτή για την πορεία των τιμών.
«Η ενδυνάμωση του καταναλωτή είναι εξίσου βασικό στοιχείο, καθώς βοηθάει να λειτουργήσει η αγορά με κανόνες δίκαιου και ισότιμου ανταγωνισμού». Υπενθύμισε την χρησιμότητα της πλατφόρμας eKatanalotis για να συγκρίνει τιμές ο καταναλωτής, υπογράμμισε ότι έχουν ενταχθεί, το τελευταίο διάστημα οι τιμές και των οπωροκηπευτικών «και τις είδαμε να μειώνονται» πρόσθεσε ο ίδιος. Επιπλέον, επανέλαβε ότι στην ίδια πλατφόρμα ο καταναλωτής θα μπορεί να κάνει και ηλεκτρονικά τις καταγγελίες του μέσα από ειδική εφαρμογή.
Από την πλευρά του ο αντιπρόεδρος του ΣΕΒ και επικεφαλής της Ομάδας Εργασίας Καταναλωτή, Γιάννης Γιώτης, υπογράμμισε: «Το πιο πολύτιμο περιουσιακό στοιχείο της επιχείρησης είναι οι καταναλωτές. Για την υπεύθυνη επιχειρηματικότητα, η διαφύλαξη της εμπιστοσύνης των καταναλωτών είναι αδιαπραγμάτευτη αξία, αλλά δημιουργεί και αμοιβαία οφέλη. Για αυτό, οι επιχειρήσεις προσπαθούν διαχρονικά να απορροφούν τυχόν επιβάρυνση του καταναλωτή στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό».
Ο ίδιος πρόσθεσε ότι με σκοπό τη σωστή εφαρμογή του πλαισίου για τις εκπτώσεις και τις προσφορές εκδόθηκε εικονογραφημένος οδηγός με δέκα σημεία που πρέπει να προσέχουν οι επιχειρήσεις, ώστε να μην παραβιάζουν τη νομοθεσία. Η πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών Σοφία Εφραίμογλου υπογράμμισε ότι το μέλλον στην επιχειρηματικότητα είναι πελατοκεντρικό με τον καταναλωτή να αποκτά ισχυρότερο ρόλο σε ένα σύνθετο περιβάλλον αγοράς που χαρακτηρίζεται ολοένα και περισσότερο από το ηλεκτρονικό εμπόριο.
Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών Σταύρος Καφούνης ανέφερε ότι ο νέος κώδικας δεοντολογίας απασχολεί ολόκληρο τον εμπορικό κόσμο της χώρας, καθώς υπάρχουν σημαντικά πεδία τα οποία πρέπει να διευκρινιστούν, ώστε οι έμποροι και οι επιχειρηματίες να μην βρεθούν προ δυσάρεστων εκπλήξεων και αντιμέτωποι με υπέρογκα πρόστιμα.
Στο πλαίσιο αυτό, ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών ετοίμασε κι ένα βίντεο το οποίο έχει ανέβει στο κανάλι του συλλόγου στο YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=LWXWslVA2KA) και δίνει απαντήσεις σε ερωτήματα όπως:
-Πώς πρέπει μια επιχείριση να σχεδιάζει μια καμπάνια μάρκετινγκ ή μια εκστρατεία μείωσης τιμών;
-Ποια είναι η «σωστή» τιμή;
-Τι πρέπει να αναγράφεται στο «ταμπελάκι» πάνω στο προϊόν ή στο ράφι;
-Επιτρέπονται οι εκπτώσεις «διαρκείας»;