Σταϊκούρας: «Έξι πρόσθετες παρεμβάσεις για το κυκλοφοριακό στη Θεσσαλονίκη λόγω της κατασκευής του Fly Over»
Έξι πρόσθετες παρεμβάσεις οι οποίες στοχεύουν στην άμβλυνση των επιπτώσεων στο κυκλοφοριακό χάος που παρατηρείται στους δρόμους της Θεσσαλονίκης ανακοινώθηκαν το πρωί της Δευτέρας μετά την ευρεία σύσκεψη του συντονιστικού οργάνου για το Flyover που πραγματοποιήθηκε στο ΥΜΑΘ με τη συμμετοχή της Πολιτικής Ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, του υφυπουργού Μακεδονίας Θράκης, εκπροσώπων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και φορέων.
Οι έξι παρεμβάσεις που ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκουρας, είναι οι εξής:
● Εκπόνηση μελετών εφαρμογής για την άμβλυνση των επιπτώσεων στην πόλη υπό τον Συντονισμό της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας,
● Εκμίσθωση τμημάτων του πρώην στρατοπέδου Καρατάσιου για την εξασφάλιση διαδρόμου για τα ασθενοφόρα προς τα Νοσοκομεία 424 και Παπαγεωργίου.
● Ανάθεση αρμοδιοτήτων στην ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ ΑΕ για τη λειτουργία της Εσωτερικής Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης, από τον Ανισόπεδο Κόμβο Κ5 (Νοσοκομείο Παπαγεωργίου) έως τον Ανισόπεδο Κόμβο Κ12 (σύνδεση με Ε.Ο. Θεσσαλονίκης-Μουδανιών).
● Απόδοση χώρων της ΓΑΙΑΟΣΕ και της ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ κατασκευή υπαίθριων χώρων στάθμευσης.
● Περιοδική και συστηματική ενημέρωση των φορέων σχετικά με την εξέλιξη του έργου, στο πλαίσιο του Συντονιστικού Οργάνου.
● Ακόμη μεγαλύτερη ενίσχυση του ΟΑΣΘ, με λεωφορεία και προσωπικό.
O κ. Σταϊκούρας δήλωσε μεταξύ άλλων πως: «Το Fly Over είναι χρήσιμο και αναγκαίο έργο για την πόλη, όπως αναγνωρίζεται σχεδόν από το σύνολο των φορέων αυτής και όπως παρουσιάστηκε πρόσφατα σε δημοσκόπηση της εφημερίδας ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ. Και αυτό γιατί από τη νέα περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης θα μπορούν να διέρχονται – ελεύθερα διοδίων – 10.000 οχήματα ανά ώρα, όταν σήμερα διέρχονται 5.000 οχήματα, ενώ, παράλληλα, αυξάνεται το επίπεδο οδικής ασφάλειας και μειώνεται το περιβαλλοντικό αποτύπωμα».
«Σε κάθε περίπτωση, είμαστε διατεθειμένοι, να προχωρήσουμε και σε πρόσθετες παρεμβάσεις, ανάλογα με την πορεία και τη δυναμική των επιπτώσεων υλοποίησης αυτού του σημαντικού – για την πόλη – έργου.», τόνισε επίσης ο κ. Σταϊκούρας.
Για την ενίσχυση των αστικών συγκοινωνιών
Σε ό,τι αφορά στην ενίσχυση των αστικών συγκοινωνιών, ο κ. Σταϊκούρας είπε πως «1ον. Ο στόλος των λεωφορείων στη Θεσσαλονίκη θα ενισχυθεί με την προσθήκη 110 νέων ηλεκτρικών λεωφορείων το 2ο τρίμηνο του 2024. Το χρονοδιάγραμμα τηρείται.
Ενδεικτικά, μετά από τη συνάντησή μας θα μεταβούμε στο Αμαξοστάσιο Σταυρούπολης, όπου θα υπογραφεί η σύμβαση για τη δημιουργία σταθμών φόρτισης. 2ον. Προχωρά ο διαγωνισμός για ανάθεση λεωφορειακών γραμμών (όχημα, οδηγός και συντήρηση) σε 250 λεωφορεία, 10 ετών ή νεότερα, για τα επόμενα 10+1 έτη στη Θεσσαλονίκη. 3ον. Βρισκόμαστε στη φάση σχεδιασμού του 2ου διαγωνισμού προμήθειας 750 νέων λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας για Αθήνα και Θεσσαλονίκη, εκ των οποίων περίπου 225 λεωφορεία αναλογούν στη Θεσσαλονίκη».