f

Get in on this viral marvel and start spreading that buzz! Buzzy was made for all up and coming modern publishers & magazines!

Fb. In. Tw. Be.
Image Alt

Googlareis.gr

Τέλος στα μπλε τιμολόγια ρεύματος – Οι συμβουλές Σκυλακάκη για τα πράσινα

Για το τέλος στα μπλε τιμολόγια ρεύματος μίλησε ο Θεόδωρος Σκυλακάκης. Πρόκειται για τα σταθερά τιμολόγια τα οποία αναμένεται να παύσουν να ισχύουν από την 1η Ιανουαρίου του 2025.

Ο Θόδωρος Σκυλακάκης μιλώντας στην εφημερίδα «Καθημερινή» είπε ότι τα πράσινα τιμολόγια που επιβλήθηκαν µε νομοθετική ρύθμιση τον Ιανουάριο φέτος ως υποχρεωτικά για διάστημα 1 έτους, θα παραμείνουν στην αγορά για πολλά χρόνια ακόμη. Η υποχρεωτικότητα διάθεσης των πράσινων τιμολογίων από τους παρόχους παύει να ισχύει την 1η Ιανουαρίου του 2025 µόνο για νέους πελάτες και όχι για υφιστάμενους, σημείωσε.

«Έστω και έναν πελάτη να έχει κάποιος πάροχος σε πράσινο τιμολόγιο, θα πρέπει να το διαθέτει» τόνισε, κάτι που για τον ίδιο είναι αυτονόητο µε βάση την προηγούμενη νομοθετική ρύθμιση, αλλά εάν χρειαστεί θα γίνει σαφές µε νέα ρύθμιση. Δεδομένου ότι αυτή τη στιγμή περί τα 4-4,5 εκατ. καταναλωτές εξακολουθούν να βρίσκονται στα πράσινα τιμολόγια, η οπτική αυτή σημαίνει ότι θα παραμείνουν στην αγορά για αρκετά χρόνια ακόμη. Το πράσινο τιμολόγιο κατά τον υπουργό θα παραμείνει ένα εργαλείο – μέτρο σύγκρισης άλλων τιμολογίων, που συνοδεύονται από πολιτικές μάρκετινγκ που δεν είναι σε θέση να αξιολογήσει όχι ο ίδιος, αλλά ούτε και ειδικοί της αγοράς.

Οι προτάσεις Σκυλακάκη για τα πράσινα τιμολόγια ρεύματος

Την ίδια ώρα ο κ. Σκυλακάκης συνιστά στους καταναλωτές «να συγκρίνουν τις τιμές µε τα πράσινα τιμολόγια και να γνωρίζουν ότι όσο οι τιμές απομακρύνονται πολύ από το μέτρο σύγκρισης, δεν είναι για το καλό τους».

Με νομοθετική ρύθμιση, επίσης, το ΥΠΕΝ θα βάλει απαγορευτικό από τις αρχές του νέους έτους στη διάθεση στην αγορά σταθερών –μπλε– τιμολογίων εξάμηνης διάρκειας. Η άποψη που επικρατεί στο υπουργείο είναι ότι οι προμηθευτές µε τα εξάμηνα σταθερά τιμολόγια εκμεταλλεύονται την εποχικότητα των τιμών και παγιδεύουν τους καταναλωτές, οι οποίοι πρέπει να εκπαιδευτούν στη νέα πραγματικότητα των εποχικών διακυμάνσεων που φέρνουν οι ΑΠΕ, πολύ υψηλές τιμές το καλοκαίρι, χαμηλότερες τον χειμώνα και πολύ χαμηλές την άνοιξη και το φθινόπωρο που πέφτει η ζήτηση.

Οι προμηθευτές, σε αντίθεση µε τους καταναλωτές, έχουν κατανοήσει αυτή την εποχικότητα. «Αυξήθηκαν οι τιμές το καλοκαίρι και µε τα εξάμηνα σταθερά τιμολόγια πουλάνε στους καταναλωτές καλοκαιρινές τιμές τον χειμώνα», τόνισε εξηγώντας ότι τα σταθερά τιμολόγια παρέχουν πραγματική προστασία στον καταναλωτή µόνο εάν είναι 12µηνης διάρκειας, διάστημα που περικλείει όλες τις εποχικές διακυμάνσεις.

Το μέτρο που δρομολογεί το ΥΠΕΝ αποτελεί και το πρώτο βήμα εναρμόνισης της ελληνικής αγοράς µε την ευρωπαϊκή οδηγία που προβλέπει ελάχιστη διάρκεια σταθερών τιμολογίων ενός έτους, η οποία θα πρέπει να ενσωματωθεί στο εθνικό δίκαιο μέχρι τις 17 Ιανουαρίου 2025. Θα υπάρξει ένα µμεταβατικό διάστημα για τα εξάμηνης διάρκειας σταθερά τιμολόγια που διατίθενται ήδη στην αγορά μέχρι τη λήξη τους.

Η εμπορική πολιτική των παρόχων κινείται πράγματι στην κατεύθυνση στροφής των πελατών τους προς τα σταθερά τιμολόγια εξάμηνης διάρκειας ή και τα υβριδικά τιμολόγια µε μια σταθερή τιμή για κάποιους μήνες και κυμαινόμενη στη συνέχεια, το ύψος της οποίας συναρτούν µε εκπτώσεις σε πολλές περιπτώσεις παραπλανητικές και μια σειρά από άλλες προωθητικές ενέργειες που δύσκολα μπορεί να αξιολογήσει ο καταναλωτής.

Είναι ενδεικτική αυτή της πρακτικής η περίπτωση παρόχου που διαθέτει στην αγορά σταθερό εξάμηνης διάρκειας τιμολόγιο που στη συνέχεια γίνεται κυμαινόμενο µε έκπτωση συνέπειας 30% σε περίπτωση εκπρόθεσμής πληρωμής. Με μια πιο προσεκτική ματιά, η έκπτωση συνέπειας 30% αφορά το περιθώριο κέρδους του προμηθευτή και όχι την τιμή χρέωσης της κιλοβατώρας.

Πρόσφατα, εξάλλου, η ΡΑΑΕΥ µε επιστολή της κάλεσε εταιρεία του κλάδου να διορθώσει διαφημιστική καμπάνια ενός υβριδικού τιμολογίου (ένα μέρος κατανάλωσης µε σταθερή χρέωση και ένα άλλο µε κυμαινόμενη) που το παρουσίαζε ως μπλε, στέλνοντας το μήνυμα στον καταναλωτή ότι πρόκειται για σταθερό, ενώ ήταν κίτρινο κυμαινόμενο.