f

Get in on this viral marvel and start spreading that buzz! Buzzy was made for all up and coming modern publishers & magazines!

Fb. In. Tw. Be.
Image Alt

Googlareis.gr

Ευρεία σύσκεψη στο ΥΜΑΘ για το Flyover- «Μη αναστρέψιμη η κατάσταση στο έργο», είπε ο Ταχιάος

Ευρεία σύσκεψη υπό τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Νίκο Ταχιάο, για το Flyover πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι της Τετάρτης στο κτήριο του Διοικητηρίου, στη Θεσσαλονίκη. Η σύσκεψη έγινε στη σκιά της απόφασης του ΣτΕ για προσωρινή αναστολή των εργασιών για την υπερυψωμένη λεωφόρο, μετά από πρόσφυγες από κατοίκους στα Κωνσταντινοπολίτικα αλλά και φορείς.

Στο περιθώριό της σύσκεψης που έγινε και με τη συμμετοχή του υπουργού Επικράτειας, Άκη Σκέρτσου, του υφυπουργού Μακεδονίας Θράκης, Στάθη Κωνσταντινίδη, του Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολου Τζιτζικώστα, του Δημάρχου Θεσσαλονίκης, Στέλιου Αγγελούδη, της Διευθύντριας Τροχαίας Θεσσαλονίκης, Παρασκευής Παπαγεωργόπουλου, εκπροσώπων των αναδόχων εταιρειών αλλά και φορέων, συζητήθηκαν παρεμβάσεις που πρόκειται να γίνουν προκειμένου να αμβλυνθούν οι επιπτώσεις από την κατασκευή του Flyover.

Σε δηλώσεις του μετά το πέρας της σύσκεψης ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, τόνισε πως η απόφαση του ΣτΕ για προσωρινή αναστολή των εργασιών του Flyover είναι απολύτως σεβαστή, ενώ τόνισε πως πλέον το έργο είναι μη αναστρέψιμο και υπογράμμισε πως τα έργα δεν θα πρέπει να αποκτούν πολιτικό πρόσημο.

Ακόμα γνωστοποίησε πως η δική επί της αιτήσεως αναστολής ορίστηκε για την προσεχή Τρίτη 16 Απριλίου, μια μέρα νωρίτερα από τη 17η που ήταν προγραμματισμένο να διεξαχθεί, ενώ εκτίμησε πως πολύ σύντομα θα βγει η σχετική απόφαση.

Αναλυτικά όσα είπε:

«Από τη χθεσινή απόφαση τη διαταγή αναστολής την οποία έβγαλε το ΣτΕ πρέπει να επαναλάβω τα αυτονόητα αλλά δυστυχώς αναγκάζομαι να τα επαναλάβω γιατί δυστυχώς ξέρετε πολλές φορές το δημόσιο και η κυβέρνηση στοχοποιούνται. Θέλω να ξεκαθαρίσω ότι σεβόμασταν, σεβόμαστε και θα σεβόμαστε πάντοτε τις αποφάσεις της δικαιοσύνης. Προφανώς η δικαιοσύνη όταν κάνει μια κρίση, αυτή η κρίση είναι πάντα αιτιολογούμενη και στην περίπτωση μας δικαιολογημενη. Πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι δεν έχει μπει στην ουσία της υπόθεσης ΣτΕ. Δεν εξέτασε καν όσα συνήθως εξετάζει σε μια προσωρινή διαταγή για μια αίτηση αναστολής, αυτό το οποίο είπε είναι ότι μέχρι να στείλει τον πλήρη φάκελο το υπουργείο περιβάλλοντος, γιατί αντίδικος των προσφευγόντων είναι το υπουργείο περιβάλλοντος, αυτό εκπροσωπεί το ελληνικό δημόσιο στη συγκεκριμένη δική διατάζει την προσωρινή παύση των εργασιών στο Flyover κάτι το οποίο επίσης έγινε. Στη συνέχεια αυτής της απόφασης που στην πράξη έρχεται να θεραπεύσει το γεγονός ότι εγκατατοθεντο έγγραφα το ένα πίσω από το άλλο που αποτελούσαν δικόγραφα και στα οποία έπρεπε να απαντήσει το υπουργείο περιβάλλοντος πριν από λίγες ώρες μάθαμε ότι η δική επί της αιτήσεως αναστολής προσδιορίστε για την προσεχή τρίτη στις 16 του μηνός μια μέρα νωρίτερα από τη 17η που περιμέναμε ότι ήταν προγραμματισμένη να διεξαχθεί η δική. Κατά συνέπεια νομίζω ότι πολύ πρόσφατα θα έχουμε το αποτέλεσμα της κρίσεως επί της αιτήσεως αναστολής, εφόσον αυτή είναι ευνοϊκή για το δημόσιο οι εργασίες θα συνεχιστούν όπως ακριβώς έχουν προγραμματιστεί», ανέφερε αρχικά ο κ. Ταχιάος

«Μη αναστρέψιμη η κατάσταση στο έργο -Γιατί δεν μπορεί να σταματήσει»

«Αυτή τη στιγμή η κατάσταση στο έργο είναι μη αναστρέψιμη, δηλαδή ο Περιφερειακός σε ένα ποσοστό της τάξεως 80%, έχει πάρει την εργοταξιακή μορφή που θα έχει στη συνέχεια του έργου. Υπάρχουν εκκρεμότητες αλλά προφανώς σταματάμε τώρα. Ήταν έτοιμο να παραδοθεί τέλος Απριλίου το εργοτάξιο αυτό σημαίνει ότι αν σήμερα σταματούσαν το έργο θα έπρεπε να λυθεί μια σύμβαση δημόσιου ιδιωτικού τομέα ένα ΣΔΙΤ το οποίο δεν είναι μια εύκολη υπόθεση, στη συνέχεια να επανακηρύξουμε μια νέα εργολαβία για να πάει να αναστρέψει τη μορφή που έχει πάρει σήμερα ο Περιφερειακός για να την επιστρέψει στην πρότερη κατάσταση. Που κι αυτό δεν είναι εφικτό είναι πολύ δύσκολο γιατί υπάρχουν και πολλά θέματα προδιαγραφών που γεννιούνται αμέσως και ζητήματα που δεν είναι εύκολο να αντιμετωπιστούν, κατά συνέπεια νομίζω ότι η πόλη πρέπει να το λαμβάνει κι αυτό υπόψιν της. Έχει ξεκινήσει ένα έργο, τα έργα δεν ξεκινούν για να γίνονται από πίσω, αλλά για να βελτιώνουν τη ζωή των πολιτών».

«Να μην αποκτούν τα έργα πολιτικό πρόσημο»

Αναφορικά με τις αντιδράσεις πολιτών και φορέων στην κατασκευή του Flyover ο κ. Ταχιάος δήλωσε πως «Όσοι αντιδρούν έχουν το έννομο συμφέρον να αντιδρούν αλλά η πόλη δεν είναι μόνο όσοι θεωρούν ότι αγγίζονται από τις συνέπειες ενός έργου όπως το Flyover, είναι και όλοι οι υπόλοιποι πολίτες αλλά κυρίως και όσοι έχουν ένα πολιτικό ρόλο. Θέλω να καλέσω τα πολιτικά κόμματα να αποφύγουν να συνεχιστεί το γνωστό τροπάριο της πόλης όπου τα έργα αποκτούν ένα πολιτικό πρόσημο και στη συνέχεια βλέπετε ότι στοχοθετούνται και και έχουμε δει και στο παρελθόν ότι οδηγούνται είτε σε αδιέξοδα, η σε τεράστιες καθυστερήσεις και να αντιμετωπίσουν σοβαρά κάτι το οποίο πολύ γρήγορα, γιατί ο χρόνος των τριών ετών που έχει προγραμματιστεί να ολοκληρωθεί το έργο είναι σύντομος, και πολύ γρήγορα θα δώσει μία διέξοδο σε ένα Περιφερειακό που είναι στα όρια του».

«Εγώ από την αρχή έλεγα ότι το μόνο που με φοβίζει σε αυτό το έργο είναι οι δικαστικές εμπλοκές»

Σε άλλο σημείο των δηλώσεων του ο κ. Ταχιάος ανέφερε σχετικά με το έργο του Flyover πως «εγώ από την αρχή έλεγα ότι το μόνο που με φοβίζει σε αυτό το έργο είναι οι δικαστικές εμπλοκές» και συμπλήρωσε πως στο αρχικό χρονοδιάγραμμα του έργου δεν είχαν συμπεριληφθεί τυχόν καθυστερήσεις από δικαστικές προσφυγές. «Από μόνες τους οι προσφυγές είναι κάτι που είναι δικαίωμα του κάθε πολίτη. Το να πολιτικοποιείται το έργο είναι κάτι που δημιουργεί επιπλέον καθυστερήσεις και είναι αυτό που πρέπει να αποφύγουμε», είπε επίσης.

Πότε μπορούν να αρχίσουν ξανά οι εργασίες για το Flyover;

Σύμφωνα με τον κ. Ταχιάο, προκειμένου να ξεκινήσουν οι εργασίες, πρέπει να γίνει άρση της προσωρινής διαταγής. “Αυτό είναι κάτι που θα μας το πει το ΣτΕ. Εφόσον θα εκδικαστεί και η αίτηση αναστολής με την έκδοση απόφασης, εφόσον είναι θετική, τότε θα πάρουμε το πράσινο φως. Αλλά αυτή είναι μια απόφαση, επί της αιτήσεως αναστολής, η οποία δεν έχει τους χρόνους μιας ακύρωσης, θα είναι πολύ πιο σύντομη“, τόνισε.

«Έχει κατατεθεί ο φάκελος από το Δημόσιο»

Στις δηλώσεις του ο κ. Ταχιάος είπε ακόμη πως ο φάκελος για το έργο έχει κατατεθεί από το Δημόσιο και συγκεκριμένα από το υπουργείο Περιβάλλοντος από τον περασμένο Οκτώβριο ενώ και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είχε στείλει και αυτό στο ΣτΕ τις απόψεις του και ο ανάδοχος του έργου και όλοι οι παράγοντες.

«Το υπουργείο Περιβάλλοντος είναι ο διάδικος στην υπόθεση», υποστήριξε και τόνισε πως «εμφανίζονται συνέχεια πρόσθετοι λόγοι οι οποίοι δημιουργούν νέα ανάγκη απαντήσεων κάτι που προφανώς καταγράφηκε ως έλλειμμα από το ΣτΕ και εξέδωσε την απόφαση».

«Η απόφαση μας είπαν ότι θα βγει την Τρίτη»

Ερωτηθείς για το πότε θα βγει η απόφαση ο κ. Ταχιάος απάντησε: «Μας είπαν ότι θα βγει Τρίτη. Το ΣτΕ γνωρίζει πάρα πολύ καλά το τι συμβαίνει. Μιλάμε για ένα από τα σημαντικότερα δικαστήρια στην Ευρώπη. Οι άνθρωποι που χειρίζονται τις υποθέσεις αυτές είναι γνώστες των ζητημάτων. Η κρίση τους κατά κανόνα είναι κρίση ορθή ακόμα και αν διαφωνούμε. Είναι μία κρίση πάντοτε αιτιολογημένη. Εδώ αντιλαμβάνονται ότι υπάρχει μία μεγάλη πίεση για την έκδοση μίας απόφασης γι’ αυτό αντίστοιχα σπεύδουν να την εκδώσουν».

«Δεν θα πάει πίσω το έργο»

Ο Νίκος Ταχιάος εκτίμησε μάλιστα πως το έργο δεν θα πάει πίσω λόγω των προσφύγων λέγοντας πως η οποία καθυστέρηση θα είναι περίπου ένας μήνας.

«Υπήρχε κυκλοφοριακή μελέτη – Δεν υπήρχε μελέτη για τις επιπτώσεις του έργου στη φάση της κατασκευής»
Σε ερώτηση για τις καταγγελίες των κατοίκων πως το έργο ξεκίνησε χωρίς οριστική κυκλοφοριακή μελέτη, μελέτη οδοποιίας στατικότητας της υπερυψωμένης λεωφόρου ο κ. Ταχιάος ανέφερε:

«Πρόκειται για πράγματα που τα θέτουν και ενώπιον του Δικαστηρίου αλλά κατά βάση δεν έχει νόημα να τα συζητάμε. Προφανώς υπήρχε και κυκλοφοριακή μελέτη η οποία πιστοποιούσε τη σκοπιμότητα του έργου, υπήρχε και στατική μελέτη η οποία όμως ήταν σε επίπεδο εντελώς προκαταρκτικό. Το έργο έχει χαρακτηριστικά μελέτης κατασκευής δηλαδή τις θεωρητικές μελέτες και τις μελέτες εφαρμογής τις κάνει ο ανάδοχος. Η εκπόνηση των μελετών αποτελεί αντικείμενο του χρονοδιαγράμματος του έργου, συνυπολογίζεται μέσα στο χρονοδιάγραμμα του έργου. Όλα αυτά αποτελούν τον κανόνα με τον οποίο γίνονται συνήθως τα έργα με αυτά τα χαρακτηριστικά δεν είναι κάτι καινούργιο, δεν λένε κάτι καινούριο.

Αυτό που θέλουν να πουν είναι ότι δεν υπήρχε κυκλοφοριακή μελέτη των επιπτώσεων του έργου στη φάση της κατασκευής. Προφανώς και δεν υπήρχε τέτοια μελέτη διότι δεν ήταν δυνατόν να γίνουν καταγραφές στον χρόνο που θέλαμε. Τώρα γίνονται καταγραφές, τώρα γίνονται παρεμβάσεις. Αυτό ήταν και το αντικείμενο της συζήτησης που κάναμε σήμερα. Έγινε μια πολύ ουσιαστική συζήτηση».