Πληθωρισμός: Άλμα στο 3% – Αγκομαχούν τα νοικοκυριά παρά τις μειώσεις στο σούπερ μάρκετ
Μειωμένες καταγράφονται στα σούπερ μάρκετ κατά 1,56% οι τιμές σε σχέση με τον Ιούλιο 2023, σε 13 από τις 23 κατηγορίες βασικών προϊόντων.
Τη μείωση των τιμών στα ράφια των σούπερ μάρκετ, διαπιστώνει το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών, ωστόσο ο πληθωρισμός από 2,5% έκανε τον Ιούλιο άλμα στο 3%.
Όπως φαίνεται από την έρευνα, περίπου εννέα στους δέκα καταναλωτές υπολογίζεται πως επιλέγουν τα φθηνότερα προϊόντα ενώ ένα μεγάλο μέρος των καταναλωτών αγοράζει προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
Στα σούπερ μάρκετ ο πληθωρισμός υποστηρίζει πως είναι αρνητικός της τάξης του -1,56% (έναντι -1,92% τον Ιούνιο. -1,25% τον Μάιο, +1,10% τον Απρίλιο, +0,28% τον Μάρτιο, +2,70% τον Φεβρουάριο και +3,00% τον Ιανουάριο 2024).
Η μεταβολή του Ιουνίου οφείλεται κυρίως στη συνεχιζόμενη αποκλιμάκωση των τιμών και εν μέρει στην επίδραση της εποχικότητας λόγω καλοκαιριού.
Μεγαλύτερες μειώσεις τιμών καταγράφονται στο σούπερ μάρκετ στις εξής κατηγορίες:
- Φρέσκα φρούτα και λαχανικά: -7,34%
- Απορρυπαντικά και είδη καθαρισμού: -6,77%
- Χαρτικά, καλλυντικά και είδη προσωπικής υγιεινής: -6,32%
- Τροφές και είδη για κατοικίδια: -5,19%
- Βρεφικές και παιδικές τροφές: -3,72%
Η έρευνα του Ινστιτούτου Καταναλωτών διαπίστωσε όμως και αυξήσεις σε προϊόντα που φτάνουν και το 6%.
Οι μεγαλύτερες αυξήσεις καταγράφονται στις κατηγορίες:
– Φρέσκα ψάρια και θαλασσινά: +5,90%
– Ορεκτικά, αλίπαστα και άλλα σερβιριζόμενα είδη: +5,11%
– Τρόφιμα παντοπωλείου: +3,65%
– Οινοπνευματώδη ποτά: +3,21%
– Μπισκότα, σοκολάτες, ζαχαρώδη: +3,01%
Παρά τη μείωση που καταγράφηκε στα σούπερ μάρκετ, ωστόσο, σε ορισμένες κατηγορίες φρούτων και λαχανικών, υπήρξε θερμική καταπόνηση προϊόντων και στο λιανεμπόριο στις λαϊκές αγορές ήδη οι τιμές να έχουν ήδη ανέβει. Ανατιμήσεις είδαν φυλλώδη λαχανικά αλλά και καρπούζια, πεπόνια κ.ά., που είναι καλοκαιρινά φρούτα.