Τίθεται σε εφαρμογή το πλάνο της ΑΑΔΕ με ειδικά σκάνερ για ανασφάλιστα οχήματα στους δρόμους
Μέσα στις επόμενες ημέρες η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) προχωρά στην ενεργοποίηση ενός νέου εκτεταμένου και ιδιαίτερα αυστηρού ψηφιακού συστήματος ελέγχου, με σκοπό την ανίχνευση οχημάτων που είναι ανασφάλιστα και κυκλοφορούν στους δρόμους, που δεν έχουν περάσει από ΚΤΕΟ ή δεν έχουν πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας. Το νέο αυτό σύστημα περιλαμβάνει τη χρήση φορητών σαρωτών πινακίδων που θα επιτρέπουν στους ελεγκτές να διασταυρώνουν σε πραγματικό χρόνο τα στοιχεία των οχημάτων σε σημεία υψηλής κυκλοφορίας, όπως τα διόδια, οι εθνικές οδοί και τα λιμάνια.
Οι νέες αυτές πρακτικές έρχονται να ενισχύσουν τους ήδη υπάρχοντες μηχανισμούς ελέγχου και να καλύψουν τα κενά που παρατηρούνται στην τήρηση των υποχρεώσεων των οδηγών. Με την εφαρμογή των φορητών σαρωτών, οι ελεγκτές θα μπορούν να εντοπίζουν επιτόπου τα οχήματα που, ενώ έχουν δηλωθεί στην ΑΑΔΕ ότι βρίσκονται σε κατάσταση ακινησίας, κυκλοφορούν παράνομα στους δρόμους. Παράλληλα, θα εντοπίζονται και τα οχήματα που είναι παρκαρισμένα σε διαφορετικά σημεία από αυτά που έχουν δηλωθεί στην ηλεκτρονική δήλωση ακινησίας.
Το νέο αυτό πλαίσιο επιβολής κυρώσεων περιλαμβάνει ένα ευρύ φάσμα προστίμων, τα οποία ξεκινούν από 250 ευρώ και μπορεί να φτάσουν έως και τις 30.000 ευρώ σε περιπτώσεις υποτροπής. Ειδικότερα, για τα ανασφάλιστα οχήματα, τα πρόστιμα διαμορφώνονται ως εξής: 1.000 ευρώ για λεωφορεία και φορτηγά δημόσιας χρήσης, 500 ευρώ για επιβατηγά οχήματα και 250 ευρώ για δίκυκλα. Σε περίπτωση που διαπιστωθεί οφειλή τελών κυκλοφορίας, το πρόστιμο είναι ισόποσο με τα τέλη κυκλοφορίας, συν την υποχρέωση καταβολής των ετήσιων τελών.
Για τα οχήματα που δεν έχουν περάσει από τον υποχρεωτικό έλεγχο ΚΤΕΟ, το πρόστιμο ανέρχεται στα 400 ευρώ. Σε περίπτωση υποτροπής, τα πρόστιμα διπλασιάζονται, ενώ παράλληλα αφαιρείται η άδεια κυκλοφορίας και οι κρατικές πινακίδες του οχήματος. Οι πινακίδες και η άδεια επιστρέφονται μόνο εφόσον ο ιδιοκτήτης προσκομίσει τα απαραίτητα έγγραφα, όπως το συμβόλαιο ασφάλισης, το ισχύον δελτίο τεχνικού ελέγχου ή την απόδειξη πληρωμής των τελών κυκλοφορίας, μαζί με την απόδειξη καταβολής του προστίμου.
Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά του νέου συστήματος είναι η αυστηρότητα απέναντι στα οχήματα που έχουν δηλωθεί σε ακινησία, αλλά συνεχίζουν να κυκλοφορούν. Εάν ένα όχημα που έχει δηλωθεί σε ακινησία εντοπιστεί σε κίνηση ή παρκαρισμένο σε σημείο διαφορετικό από αυτό που έχει δηλωθεί, η ακινησία του αίρεται αυτομάτως και επιβάλλεται, εκτός από τα τέλη κυκλοφορίας και το πρόστιμο μη καταβολής αυτών, ένα διοικητικό πρόστιμο ύψους 10.000 ευρώ. Το πρόστιμο αυτό επιβάλλεται στον ιδιοκτήτη ή τον κάτοχο του οχήματος και, σε περίπτωση συνιδιοκτησίας, στον συνιδιοκτήτη που αρχικά υπέβαλε το αίτημα για την ακινησία του οχήματος.
Εάν διαπιστωθεί υποτροπή, το πρόστιμο τριπλασιάζεται, φτάνοντας το ποσό των 30.000 ευρώ. Σε αυτές τις περιπτώσεις, επιβάλλεται επίσης αφαίρεση του διπλώματος οδήγησης του ιδιοκτήτη ή του κατόχου του οχήματος για τρία χρόνια, γεγονός που προσθέτει έναν ακόμα αποτρεπτικό παράγοντα για τους παραβάτες.
Πέρα από την αρχική επιβολή προστίμου, ο νόμος προβλέπει την πραγματοποίηση ενός δεύτερου ηλεκτρονικού ελέγχου τρεις μήνες μετά την κοινοποίηση της πράξης επιβολής των κυρώσεων. Εάν κατά τον δεύτερο αυτόν έλεγχο διαπιστωθεί ότι ο ιδιοκτήτης του οχήματος δεν έχει συμμορφωθεί, αφαιρούνται η άδεια κυκλοφορίας και οι κρατικές πινακίδες του οχήματος. Η πράξη επιβολής των κυρώσεων αποστέλλεται αμέσως στην αρμόδια αστυνομική αρχή, η οποία αναλαμβάνει την αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας και την παράδοσή τους στη Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας που εξέδωσε τη σχετική πράξη.
Η επιστροφή της άδειας κυκλοφορίας και των πινακίδων πραγματοποιείται μόνο υπό την προϋπόθεση ότι ο ιδιοκτήτης προσκομίσει το σχετικό συμβόλαιο ασφάλισης, το ισχύον δελτίο τεχνικού ελέγχου ή τη βεβαίωση περί μη οφειλής των τελών κυκλοφορίας, ανάλογα με την παράβαση, καθώς και την απόδειξη καταβολής του προστίμου.
Η νέα αυτή πρωτοβουλία της ΑΑΔΕ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση των σοβαρών ζητημάτων παραβατικότητας που παρατηρούνται στον τομέα των οδικών μεταφορών, προστατεύοντας τόσο το κράτος από απώλειες εσόδων όσο και τους πολίτες από τους κινδύνους που συνεπάγονται τα ανασφάλιστα ή τεχνικά ανεπαρκή οχήματα στους δρόμους.
Πηγή: newsbeast.gr